BoIS för supporters och musik för rudeboys och rudegals!

tisdag 7 oktober 2014

Målsättning med denna blogg




I Söndags stod jag och huttrade på Landskrona IP och gladdes efter en halv minut, bara för att demoraliseras i takt med att Bajen vände resultatet till 3-1.

Jag bestämde mig för att göra nåt åt saken. Jag har inte gått på så många BoIS-matcher under senare år, utan koncentrerat mig på Eslövs BK. Men högre upp i divisionerna har det alltid varit BoIS för mig, liksom för många Eslövsbor, trots att det nu i princip bara är MFF-stickers man ser på stan.

Så jag bestämde mig för att göra för BoIS, vad jag gjort för Eslöv. Nästa säsong skall jag försöka gå på så många hemmamatcher som möjligt och heja fram laget, för att sedan blogga om matcherna och dessutom lägga in en smula supporterkultur på bloggen med i form av recensioner och intervjuer.

På min gamla blogg, "E:KA", har det mest varit punk och det finns så många bra punkbloggar i Sverige att jag inte vill konkurrera med dem. Jag har inte tröttnat på punk, men på denna bloggen vill jag fokusera på baktakt, allt från ska till dub poetry, samt en smula northern soul och r&b.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar