BoIS för supporters och musik för rudeboys och rudegals!

måndag 6 oktober 2014

Sjuttisju's topp 5

"Sjuttisju" är en herre med god smak, mest känd som Bajentrubadur. Han blir först ut i min enkät över bästa 5 skivor i baktaktsvägen. Allting i baktakt kommer att vara med på dessa listor, ska, rocksteady, reggae, dub, osv. Alla format godkända och alla nationaliteter likaså! :)

Här kommer Sjuttisjus lista, i ingen direkt rangordning:


Eek-A-Mouse - Wa-Do-Dem (1981) Så speciell, både låtar och sound. Bland de första reggaeakter jag kom i kontakt med.
The Trojans - Celtic Ska (1994) Kanske det baktaktsband jag lyssnar mest på. Dom blandar ska och irländsk folkmusik alldeles förträffligt och har enligt mig inte gjort en enda dålig låt.
Judge Dread - Dreadmania (1972) En stor man på alla de sätt. Vilken humor och vilken karaktär
USCB Allstars - Moodswing (1999) Helt klart det bästa Sverige har erbjudit när det gäller ska. Förbannat bra live också.
Potlatch - Gringo (1994) Jag tänker inte skämmas för att jag gillar skacore/punk även om jag är väldigt selektiv. Potlatch från Vilda Väsby är riktigt röjiga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar