BoIS för supporters och musik för rudeboys och rudegals!

tisdag 14 oktober 2014

Skaru? - "Move your foot"

Denna låt är släppt på Spotify och Soundcloud, så gå in på nåt av dem, om du har tillgång till dem!

Skaru? är ett nytt svenskt ska-band och jag imponeras av dem. Det är nyskapande i en genré som desperat behöver en fjärde våg och inte stagnerar till "tokrolig", hypersnabb ska-core eller klassiskt 60-talsstuk.

Ska är verkligen den ultimata musiken och behöver utvecklas och utveckla den, tycker jag är vad Skaru? gör.

Vad låter Skaru? som på denna låten? Jag tycker det låter som en blandning av svenskt 90-tal, i form av välspelade melodier med en liten punkattityd, men inte ska-core. Jag känner även nyanser av pop, reggae och Madnessinspiration. Men, som sagt, saker och ting händer i Norge och Skaru? är inte milsteg bakom vad som händer hos våra kära grannar.

Jag hoppas det här bandet kommer till Skåne och spelar snart, för jag vill uppleva dem live.

Sen är det bara ett stort fett plus att de har en kvinnlig sångerska. Några av världens bästa baktaktsvokalister har varit kvinnor, Dawn Penn, anyone?

Jag rekommenderar denna platta till alla som inte vill sitta och minnas gamla tider, utan uppleva vad svensk ska låter som på 2010-talet och jag längtar inte bara efter att få se dem live, utan också efter att en proper release på vinyl eller cd kommer.

Stöd bandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar