BoIS för supporters och musik för rudeboys och rudegals!

torsdag 18 februari 2016

Tears of a clown



The (English) Beat är ett sånt band som är ruskigt otajta.

De gjorde fina låtar som Mirror in the bathroom och Two swords, men mycket av vad de gjorde är också ren dynga.

Deras tolkning av Tears of a clown tillhör dock deras bästa låtar och det spritter i mina loafers var gång jag hör den och jag vill upp och skanka i hela lägenheten.

Låten är dock en version och för dem som gillar soul, kan jag rekommendera Smokey Robinsons original.

Om jag inte har fel för mig, så kom dessutom många av Specials bandmedlemmar från Coventrys soulscen och det finns, tycker jag, en klar koppling mellan soul och ska.

Och Selecter turnerade ett tag med Dexys Midnight Runners, som också är en förträfflig orkester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar